En liten historia om förr i tiden när man körde på film !!!!

Den var en gång en liten 2 årig pojke som blev fotograferad i Morjärv 1962 när han stod med sin mamma och var modell i en nystartad butik, Fotografens namn var Torsten(de var så jag träffade Totte första gången) och jobbade då på den firma som  jag jobbar nu på. den lilla pojken växte och växte och 1981 så jobbade jag på en firma i stan som fotade porträtt, och min chef och Totte var gamla kollegor, och en dag frågade Totte vill du följa med på en teaterfotografering som laddassistent.

Efter den kvällen ännrades mitt liv hur man skulle jobba som fotograf och att man måste ha mycket prylar.

Teater hade byggt upp en plattform där totte kunde springa fritt på under föreställningen

Totte hade 3st 500c/m med 50mm, 80mm och 150mm på sin mage och en spotmätare runt handleden. (det är härifrån jag har fått mitt prylmani)

 jag hade 15st A12 magasin som jag skulle ha fullladdade med Tri-x  
Hade förstrippat 250 rullar så jag inte skulle prassla under föreställningen.

Tillslut satte föreställningen i gång, och totte fotograferade kontinuerligt de var som att han fotade men den gamla hasselbladren i 4 bilder/sek och han byte magasin hela tiden han hade bröstficka full med magasinlock och han tittade till mig oroligt Hinner du med ???? magasinlocken flög över plattformen och jag sprang runt med magasinen
till totte

Plötsligt under en Känslig scen ropar Totte STOP!!!!! alla på scen blev fryst i sin handling. Totte hade kört slut på filmen i alla sin kamerahus men jag stod där med 3 ny magasin.

200 rullar senare så var kvällen över.

blev nog ett tjugotal såna kvällar med Totte och många historier att berätta!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0