Nikon D300 MB-D10 kan man få ut 8b/sek utan MB-D10

D300
Japp om du är i ett läge där du inte vill ha på MB-D10 på din kamera och vill få ut 8b/sek så kan du med enkla inställningar få ut detta! ställ in menyn e5 och e6 på bara blixt. Till dela f4 till BKT.
ställ in BKT på 9 frames. ställ in kamera på singel frames S läge inte Ch läge.
Håll inne func knappen och ta 9 Bilder i ett rasande tempo.

Kolla på min You Tube
http://www.youtube.com/user/fotomicke
och sedan på mina favoriter så finns det en film hur man gör!


ps! kollade att göra detta på mina övriga nikon kameror och det verka ha samma effekt, kan vara bra efter som jag fotar mest på Singel läge men kan på detta sätt snabbt köra Ch läge

Kommentarer
Postat av: Jonas Israelsson

Hej Micke,



Intressant sida du har. Jag har en fråga (som jag gissar att svaret är nej på, men som jag hade önskat var ja): Fungerar någon liknande produkt eller inställning till att få fler bilder per sekund än 4.5 för mig som har en nyinköpt D90?

2009-02-14 @ 00:46:11
URL: http://israelsson.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0