Fotomickes fotohelikopter / Photo Helicopter DJI Naza F550

Had my son in law and aspiring cinematographer Jim Sandstone, so he's used to working with XDCAM and redcam but had to borrow my Nikon D7000. so it was the first time he was filming with Nikon DSLR and editing, he was doing on my MBP and FinalCut Pro X. he had any velar do the editing in FinalCut 7 but I refused to install 7 again.
We went with my Photo Helicopter DJI Naza F550 flame gear  that I have installed two cameras on GoPro Hero 2 + J1 with Nikon lens 10mm/2.8 Nikon camera sits in a Gimbal controlled by the flight gyro in Naza can from my Futuba aircraft radio control the angle of the camera and to trigger the camera.
Hade med mig svärsonen och blivande filmfotografen Jim Sandsten, så han är van att jobba med xdcam och redcam men fick låna min Nikon D7000. så det var första gången han filmade med Nikon DSLR och redigeringen fick han göra på min MBP och FinalCut Pro  X. han hade helst velar göra redigeringen i FinalCut 7 men jag vägrade att installera 7 igen.
Vi var och flög med min Fotohelikopter DJI Naza F550 som jag har monterat två kameror på en GoPro hero 2 + Nikon J1 med objektivet 10mm/2.8 Nikon kamera sitter i en Gimbal som styrs av flyg Gyrot i Naza kan från min Futuba flygradio styra vinkeln på kamera samt att utlösa kameran.
Had my son in law and aspiring cinematographer Jim Sandstone, so he's used to working with XDCAM and redcam but had to borrow my Nikon D7000. so it was the first time he was filming with Nikon DSLR and editing, he was doing on my MBP and FinalCut Pro X. he had any velar do the editing in FinalCut 7 but I refused to install 7 again.
We went with my Photo Helicopter DJI Naza F550 flame gear  that I have installed two cameras on GoPro Hero 2 + J1 with Nikon lens 10mm/2.8 Nikon camera sits in a Gimbal controlled by the flight gyro in Naza can from my Futuba aircraft radio control the angle of the camera and to trigger the camera.
Hade med mig svärsonen och blivande filmfotografen Jim Sandsten, så han är van att jobba med xdcam och redcam men fick låna min Nikon D7000. så det var första gången han filmade med Nikon DSLR och redigeringen fick han göra på min MBP och FinalCut Pro  X. han hade helst velar göra redigeringen i FinalCut 7 men jag vägrade att installera 7 igen.
Vi var och flög med min Fotohelikopter DJI Naza F550 som jag har monterat två kameror på en GoPro hero 2 + Nikon J1 med objektivet 10mm/2.8 Nikon kamera sitter i en Gimbal som styrs av flyg Gyrot i Naza kan från min Futuba flygradio styra vinkeln på kamera samt att utlösa kameran.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0