Sista bilden på vår skoteturen !!!!

Sista turen !!!!

Pållefar tog sista bilden på mig när vi var på väg hem den 3 maj.

Min resa började på valbogsmässoafton tänkte fotografera maj brasa i björkliden men såg upp mot fjället att det skulle bli världens solnedgång så jag lastade av skoter och brände upp till låkkta och sen upp på ett fjäll och fick super bilder på solnedgången.

1 maj blev det än långtur med pettersson & co 34 mil stannade mätaren på men fråga inte var vi var.
och på kvällen så blev det den traditionella matlagningen på fjället förrätten var vitlöksbröd huvudrätten blev chili och som efterrätt blev det grädde hjortronsylt och våfflor allt tillagat över öppen eld, vi middagen så hade Berra max och brorsan anslutit sig

2 maj  var det lite sämre väder men det blev en dramatiskt färd, polishelikopter och norska guttar som hade kört fast i vatten. vi avslutade kvällen på afterskoter i Riksgränsen och en värdelös middag på grönan för 1600:- spänn för kall mat.

3 Maj Dagen D superväder vi skulle träffas i Björkliden kl 10,00 men som vanligt var en person sen, men till slut så kom  4 fotografer iväg på denna tur Fredrik, Brorsan, pållefar och jag...
pålle och jag drog iväg för vi vet var gasen sitter ;-) vi stannade otaliga gånger och fotograferade men tillslut så var vi uppe på låkkta och som vanligt så lät jag dom andra gå in, så jag kunde smygfotografera utan deras vetskap hade hittat en norsk familj som passade utmärkt för mina bilder.  inne på låkkta blev det fotografering av våfflor på alla möjliga ställen. efter det for vi till ett paradis  som heter kårssevagge med ett underbart ljus. som vanligt så hade bror och fredrik bråttom och började återfärden tidigare en planerat. pållefar och jag stannade och inväntadet det rätta ljuset över kårsse vagge och på väg hem träffade vi på ett hurtigt gäng som var på väg till låkkta så det blev fotografering av dessa tjejer och som vanligt så låg pållefar i snön.
Sen vi hade packat skotrarna så stannade vi i Abisko och åt, och konstaterade att detta måste vi göra om fler gånger

4 maj ägnande jag dagen åt att montera IKEA möbler hos min mor och tog och sommarställed lynx skotrarna och plockade fram motorcykeln.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0