Nyårs Fyrverkeri med Fotomicke

Nyårsafton så tillbringade jag på isen i Norrhamn i Luleå för att fotografera Fyrverkeriet på tolvslaget. pga. av den låga luften och dåligt väder så tänkte jag inte alls fotografera men jag kunde inte hålla mig utan tog två stativ och for och tog lite bilder.
Mitt fotorecept för att ta fyrverkerier är 100 iso bländare 8-11 och tid får bli ca 4-8 sek på en kamera och min huvud kamera har jag inställt på B och har en svart hanske som jag tar bort när det snyggt och räknar tiden som jag har handen borta ca 15 sek och på så sätt så kan jag få flera snygga fyrverkerier på samma bild ungefär som att dubbelexponera kameran

New Years Eve I spent on the ice in the North Harbour in Luleå to photograph the fireworks at midnight. due. of the low air and bad weather so I thought I did not shoot but I could not keep me, but took two bases and went and took some pictures. My photo recipe for fireworks is 100 iso aperture 8-11 and time may be about 4-8 seconds on a camera and my main camera, I set to B and has a black Gauntlet, which I remove when it neat and counting time I hand out about 15 seconds and so I can get more beautiful fireworks in the same picture like the double exposure camera

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0