Fotomickes Rapport om Imagedesk från hockeyn igår där Luleå vann över Färjestad men 2-0

Var på hockey och fotograferade igår och testade med Direkt överföring från kameran med WT-4 och direkt till Imagedesk ftp server.

39273.htm

Det var meningen att jag skulle sända alla bilder löpande till Imagedesk meeeeen så var jag tvungen att leverera till Scanpix i första hand, så därför han jag inte sända allt med WT-4 till imagedesk men för att få över bilderna så använder jag två flöden

Flöde 1: En  Nikon WT-4 som är kopplad till min kamera där jag taggar mina bilder och sen så sänder jag dessa direkt från rink side  med WT-4 över wlan till telia homrun och sen till Imagedesk ftp server om mina bilder läggs ut ca 2-3 min senare på min Imagedesk sida med texten Fotograf Michael Törnkvist över bilderna.

Flöde :2  Jag tar mina bilder och väljer mina bilder i kameran och taggar dessa. Tar ut mitt CF kort och när jag stoppar in CF korten i läsare i min dator så startar Nikon Transfer och jag väljer alla taggade filer dessa överförs till min hårddisk och alla mina förinställda meta data skrivs in på alla filer tar ca 1 min om jag har valt 20-30 bilder sen stängs Nikon Transfer av med automatik och min ftp program (Transit) startar med automatik och överför bilderna till mitt konto på Imagedesk och bilderna läggs upp med automatik. Jag har ju hämtat min Kaffe och bulla när Nikon Transfer har startat för sen sker allt med automatik.

 

Tänk detta senarium har jag försökt att få tidigare men Imagedesk hade lösningen Tack David att ni har lösning har pratat med en massa web nördar som skulle fixa detta till mig för det har ju varit lätt som en plätt, Meeeeeen. det har inte varit någon verkstad på mina web nördar!!!!

 

Fotomicke is back !!!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0