Fotomicke filmar Med Nikon D5000 och 10-24mm

Kändes rätt vi första möte det här blir mina nya Turistkamera för min gamla turistkamera D700 är lite för tung 

 

Packade upp kameran satte på nya 10-24mm på kameran och jag var såld direkt. så den ersätter mina gamla turistkameror Nikon D700 som är lite tunga jämfört med denna skapelse.... meeeeen var är mic ingången?? den hade jag villat ha + commander läge för blixtar men man kan ju inte få allt i livet. Objektivet Nya 10-24mm är super eller som dom säger i tjuren färdinan filmen honom ska jag ha!!!! 


Kommentarer
Postat av: Jörgen Håkansson

Verkar vara en fin kamera den där 5000. Sitter och väljer mellan den och D90, men en sak som jag letat efter i texter om kamerorna är om man kan multiexponera med dom, eller måste man gå upp till D300 för att få den funktionen. Kanske du vet ?



/Jörgen

2009-07-30 @ 00:18:34
URL: http://www.jorgensbilder.wordpress.com
Postat av: Stefan

Vad menar du med "turistkamera"? Måste en kamera kosta över 25k för att den inte skall vara en Turistkamera, eller är det kanske att den saknar vertikalgrepp?



Nikon listar D3x, D3, D700, D300 samt D300s som "Professional" på sin sida.



Hälsningar

Stefan

2009-08-09 @ 20:30:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0