SFF Fotografer grät av sorg och glädje !!!

Onsdag kväll så hade vi Bildbar i Luleå.....Ja du läser rätt BILDBAR är en tradition bland oss Luleå och Piteå fotografer att vi träffas och ser på bilder och filmer och diskuterar bilder och dricker öl vin och varmkorv, och nu i onsdag så visade Staffan Norrbottens Museums ny lokaler på Björksgatan. Viveka visade sina bilder från Läbbiga skogen. och sen såg vi filmen "Att vandra i glömska", Vad finns kvar av livet när demensen ätit upp stora delar av minnet? Filmarna Håkan Pieniowski och Kåge Jonsson följde demenssjuka på Blackebergs sjukhem genom vardag, uppgivenhet och oväntade glädjeämnen.

Jag personligen hade tänk att smita hem när lyset släcktes men jag var tvungen att se hela filmen, satan vad bra den var och Håkan Pieniowski har en strålande teknik med kameran, vilka klipp, vilken bildspråk...mm.

Filmen gav ett djupintryck på mig // Fotomicke 


Kommentarer
Postat av: Sanna

Godmorgon :)

Härlig blogg.

Spana gärna in min och svara på dagens fråga.

2009-02-19 @ 08:59:47
URL: http://saniiee.blogg.se/
Postat av: DoctorDarre

Vad fint du skriver....

2009-02-19 @ 09:46:59
URL: http://www.daryoush.eu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0