En fråga jag får ofta varför inte Nikon D3

Har du slutat köra med D3? Varför om man får fråga? Såg att du satsar D700 vad får den bättre än D3? Dammrengöring? 

--
Detta brev har skickats via "Kontakta medlem"-funktionen på Fotosidan (www.fotosidan.se) 



Tjena ???????

jag har väl inte helt slutat med D3 utan när jag fotografera skidåkning och friidrott eller sporter med snabba förlopp så brukar jag låna en av brorsans D3:or.

Meeeeeen varför jag valda D300 och D700 istället D3

1. den lilla blixten så jag kan köra commando läge med flera  nikonblixtar

2. utan MB-D10 så är kameran liten och smidig

3. uppe på kamera finns 2 viktiga knappar som är stora och man behöver inte ta av handskarna på vinter när man ska ändra    WB och ISO

4. D300 och D700 så finns det orginalladdare för 12 volt men till D3 så finns det ingen bra lösning på detta.

5. Jag behöver sällan höga iso meeeeeeen nu med D700 så kan jag köra höga iso

 

Hoppas du fick svar på dina frågor

mvh Fotomicke

http://fotomicke.blogg.se


Kommentarer
Postat av: Janne Arleklint

Hej Micke!



Håller med dig om D700:an fördelar.

Själv nöjde jag mig dock med en ;)

Nu skall jag bara komplettera med 14-24/2.8



En annan fördel med D700 är sensorrengöringen som faktiskt verkar fungera bra.



Jag lägger till dig i min blogroll så har jag koll på dig ;)

2008-09-01 @ 07:52:21
URL: http://arleklint.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0