Nikon D2X eller Nikon D200 som Turistkamera ???

D2x eller D2xs här helt klart ett bra val Men D200 har ett par fördelar mot D2 serien.
D200 har dom tre viktigaste knapparna lätttillgägliga och att man kan ha hanskar på när man ändrar 1.Vitbalans 2:iso 3. Qual
Sen kan man undra varför man byte placering på Play knappen ???
D2oo är liten och den lilla blixten kan du rädda att vissna snabb inpulsbilder med blixt.
Köpte min D200 för att ha som Turistkamera men den jobbar sig in i min arbets DaKine Skipack Sequence Fotoryggsäck mer och mer och har fått sin fasta plats bredvid D2x.

Ångerköp !!!!???!!!???
Har i dagarna gjort en stor synd och köpt batterigreppet till D200, men har lovat mig själv att ha det monterat bara när jag behöver Batterikapacitet med 2 batterier.


Hade Brorsan fått frågan D2x kontra D200 så hade han sagt D2xs pga av menyer o knappar.

Han kör med 2st D2hs och 2st D2x och 2st D2xs
men då har han svergies renast chip för han byter aldrig objektiv.

Lycka till med ditt val !!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0