Nikon D3, D300 och D2x i Ateljen

Nikon D300 D3 D2x i ateljen
Brorsan och jag
körde i helgen en Atelje test med Nikon D3 Nikon D300 och Nikon D2x måste nog säga att D2x och D2xs
ger en renare bildfil på iso 100 än dom andra, som gammal Porträttfotograf så vill jag nog ha iso 50 
istället för att komma ner i bländare för att få ett fint släpp i portättbilderna Nikons nya glugg 24-70mm 
är helt underbar i skärpa men 70mm är för kort för ett riktigt porträtt. en fast glugg på 180mm/2,8 ger 
suveränt släpp mellan skarpt och oskarpt.

Ska du leva på rena studioplåtningar så gäller nog Nikon D2x eller D2xs  för utom att LCD är så liten när man är van D300, men ska du köra livestil plåtningar på lite mera höga iso 320-800 beställ din D3 eller D300 NU!!

Jag hoppas att Nikon kommer med en D3x med 21mp annars så är Canon EOS 1Ds Mark III 
kungen bland Reklamfotografer och studiofotografer !!!! men int vill jag byta till Canon bara för 
att dom har bästa och största chipet !

Nikon Wt-4 När ska det bli lätt att köra trådlöst jag får grå hår med att få rätt inställningar...

Kommentarer
Postat av: KP

Tjao.
CANON är en toppenkamera som man kan lite på i alla situationer och lägen.
Köp en du också så kan du känna dig stolt.

ses
// MR FOTO

2007-12-28 @ 18:46:15
URL: http://www.photosweden.com
Postat av: Tore Helming

Menar du att D2X ger mindre brus och bättre skärpa på ISO 100 än vad D3 och D300 klarar på Lo-1/ISO 100?! Det har jag mycket svårt att tro. Enligt Björn Rörslett och andra jämförelser på dpreview är Nikon D2X grynigare på ISO 100 än de andra två och D3 är renast.

2008-01-18 @ 18:10:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0